четвъртък, 22 октомври 2015 г.

Менис Юсри: Не можете да имате достатъчно от това, от което не се нуждаете наистина

Д-р Менис Юсри е водещ фасилитатор на фондация „Същност“. Работи като фамилен и системен психотерапевт и психолог. Зад гърба си има петнадесет години като супервайзор към британската национална здравна служба. През последните 20 години създава и фасилитира семинари за личностно развитие в 16 локации в Европа, САЩ, Латинска Америка и Близкия Изток.
Menis_Main
Макс: Защо хората Ви вярват?
Менис: Очевидно не мога да отговоря ясно на този въпрос, но мога да кажа какво може би правя, за да ми вярват хората. Аз не преподавам нищо, не ги уча. Аз не съм в позицията на учител, когато съм на семинара, никога не си мисля: „Аз съм по-добър от тези хора!“ Не го виждам така. Начинът, по който го виждам е, че ние сме заедно, опитващи се да намерим кои сме и опитвайки се да живеем по-добър живот. Нещата, които се случвали в живота ми, са ме научили на това, на смирение.
Макс: Как можем да отнесем това към бизнеса, към младия предприемач, който желае да стартира нещо и има нужда да се обгради с хора, които да му вярват.
Менис: Правилните хора ще го намерят, ако този човек е свързан/а със себе си и не иска да има или прави бизнеса си с цел да впечатлява света, то хората ще го открият. Хората са открили Ганди, Мандела. Ако в този момент те попитам: Помисли за най-успешния лидер в света. Всички първо ще помислят за този, с принос към човечеството и чак след това за хората с много пари, като Доналд Тръмп и т.н. Защо е така? Защото, ако наистина намеренията ми са да служа на живота, то хората, които също служат на живота ще ме намерят, но ако намеренията ми са да бъда богат човек, ще привлека такива хора, които се интересуват само от пари. Бих казал, че трябва просто да слушаш себе си и своята интуиция, вярвай, че правиш нещо добро за света.Служете на света, но не го променяйте. Това са две различни неща.
Макс: Ако можете да се обадите на 20- годишния Менис и да му кажете нещо – какво би било то ?
Менис: Ще му кажа нещо просто: Нещо те води, остави го да те води.
Макс: Изглежда лесно, но aко сте млад и не знаете какво Ви води, дали е вашето безпокойство, емоции или страхове.
Менис: През 70-те намерих йога книга, в която имаше това много интересно и известно изречение: „Когато ученикът е готов, се появява учителят.” , и с годините осъзнах, че липсва част от изречението. Тя е: „Учителят си ти!” Така че, може би хората, които нямат никакво самочувствие, те трябва да знаят, че когато са готови, Учителят ще се появи. 
Продължавайте да се движите.

Цялото интервю: http://vestnik.tavex.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря Ви за коментара :D