Това кратко обяснение е отговор на твърдението, че повечето хора се провалят в мрежовия маркетинг. Първата ми мисъл е кой би изказал такова твърдение? Този човек се прави на жертва. Някой просто се опитва да се оправдае за това, че се е отказал от мрежовия маркетинг или че никога не се е захванал. Ако погледнете статистиката, можете да стигнете до заключението, че хората, които правят пари чрез мрежов маркетинг, са по-малко от тези, които не правят. Но не мога да разбера защо хората реагират по този начин на нещо, което не е никак по-различно от много други неща? Същото можем да кажем за всичко друго, което хората опитват.
Повечето хора, които търгуват с ценни книжа, се провалят в търговията с ценни книжа. Повечето хора, които се захващат с недвижимо имущество, се провалят без дори една продажба на имот. Повечето хора, които искат да пеят в операта се провалят; повечето хора, които искат да играят професионално се провалят. Повечето хора, които искат да започнат бизнес се провалят. Повечето хора, които искат да свирят на музикален инструмент се провалят. Повечето хора, които искат да влязят във форма се провалят. Така че както е истина, че много хора се провалят в мрежовия маркетинг, то това е така и за всяко друго начинание. Така че е логично да не гледаме процента на провалилите се, а по-скоро да видим какво са направили те, за да се провалят и какво са направили успелите хора, за да успеят.
За тези, които никога не са се занимавали с мрежов маркетинг, моля нека ви обясня колко е заблуждаващо това твърдение, че повечето хора се провалят. Влизането в компания, занимаваща се с мрежов маркетинг, обикновено струва по-малко от 50 $ - купувате си един наръчник и това е всичко, което се изисква. Логично е, че един нов дистрибутор ще си купи някои продукти , за да знае какво ще продава, така че да кажем, че това ще му струва 300 $ (за продуктите и наръчника). И така, според хората, които твърдят, че повечето хора се провалят, ако този човек (закупил продукти на стойност 300 $) престане да се занимава с този бизнес в който и да е бъдещ момент – той се е провалил. Ето как е направена статистиката!
Преди няколко години гледах по телевизията Тайгър Уудс да играе голф. Той замахна - изглеждаше толкова лесно. Реших, че искам да играя голф. Заедно с жена ми отидохме до едно тренировъчно голф игрище близо до дома ни. По една случайност имахме камера у нас, ето защо мога да ви пресъздам това наше преживяване. Не бяхме страхотни в това и решихме, че ще бъде забавно и предизвикателно да се захванем с голф. Отидохме до близкия магазин за голф и си купихме стикове, чанти, обувки, топки за голф, както и няколко книги за обучение и DVD-та. Час по-късно излязохме от магазина похарчили $ 4000. Отидохме до тренировъчното игрище няколко пъти да поиграем, което всеки път ни струваше около 20 долара. Играхме няколко пъти на местен голф терен, което ни струваше $80, а карането в малка голф количка – $30. Така че всеки път когато играехме това ни струваше 110 долара.
И тогава прочетох за едно чудесно голф игрище в Неапол, Флорида, в курорта Риц Карлтън. Отидохме там, и дадохме 700 долара на нощ за хотел и 200 долара на човек, за да играем. На игрището бе поне 40 градусова жега и ние се потихме 4 часа нон-стоп, докато играехме. Аз играх ужасно и намразих това преживяване. Намразих го най-вече, защото се представих ужасно, а жегата направи преживяването още по-некомфортно. Напуснахме Неапол похарчили 1200 долара... Като се прибрахме, хвърлих стиковете в гаража и оттогава не съм играл. Това голф преживяване ми струва 5000 долара, от които нито долар ми бе върнат. А защо не направих един уебсайт за това как голф индустрията ограбва хората и като погледнеш статистиката шанса да игареш голф като Тайгър Удс е по малко от 0.001%. Защо не се развиках колко несправедливо е това, че реалната цена на един голф стик е 6 $ , а продавачът ми взе по 100 $ за всеки стик? Не направих такъв уебсайт, защото не се правя на жертва. Аз знам какво се случи. Аз не се провалих на голф, аз просто се отказах.
А сега ми позволете да ви посоча някои прилики между моето преживяване с голфа и мрежовия маркетинг. Да гледам как Тайгър Удс се забавлава бе като да отида развълнуван на бизнес презентация. Отиването до тренировъчното игрище със съпругата ми бе като да поканя приятел да дойде с мен. Изглеждаше забавно и помислихме, че ще се справим добре с това. Купуването на стикове и другите принадлежности бе като да си купиш наръчник и няколко продукта, въпреки че похарчих доста повече пари за голф стикове. Купуването на книги и DVD-та е подобно на купуването на материали за подготовка за мрежов маркетинг. Фактът, че не се справих според моите очаквания онзи ден в Неапол е доста подобно на някой, който не е имал незабавен успех с мрежовия маркетинг. Това, в което съм сигурен е, че всички професионални голф играчи са имали дни, в които не са играли според очакванията си, но очевидно не са се отказали. Упорствали са, продължили са напред. Тяхното желание да са добри на голф е било по-голямо от желанието им да се откажат.
Истината е, че аз не се провалих на голф – аз се отказах. Всички онези милиони хора с голф стикове в гаражите си, които вече не играят голф също не са се провалили – те са се отказали. Истинските факти са, че не ти е нужно усилие да се откажеш от мрежовия маркетинг, просто трябва да захвърлиш наръчника в гаража си и да не се занимаваш повече с това. Това е всичко, което ти трябва, за да се откажеш.
Така че като чуете някои да твърдят, че повечето хора се отказват от мрежовия маркетинг, представете си всички онези голф стикове в гаражите на хората, както и фитнес картите, които вече не са валидни, всички уреди за упражнения вкъщи с висящи по тях дрехи и неизползвани от месеци, всички музикални инструменти, стоящи в калъфите си и всички онези наръчници и филми за недвижимо имущество, стоящи неизползвани в килерите или на рафтовете.
Ако някой твърди, че хората, които не правят пари от мрежов маркетинг, са се провалили, помолете ги да погледнат това от друга гледна точка - да го сравнят с всички онези неща, които хората опитват да правят. Ако са поне малко искрени те ще кажат, че няма разлика. Повечето хора се отказват от всичко.
Така че като чуете някои да твърдят, че повечето хора се отказват от мрежовия маркетинг, представете си всички онези голф стикове в гаражите на хората, както и фитнес картите, които вече не са валидни, всички уреди за упражнения вкъщи с висящи по тях дрехи и неизползвани от месеци, всички музикални инструменти, стоящи в калъфите си и всички онези наръчници и филми за недвижимо имущество, стоящи неизползвани в килерите или на рафтовете.
Ако някой твърди, че хората, които не правят пари от мрежов маркетинг, са се провалили, помолете ги да погледнат това от друга гледна точка - да го сравнят с всички онези неща, които хората опитват да правят. Ако са поне малко искрени те ще кажат, че няма разлика. Повечето хора се отказват от всичко.
В моите ранни дни аз наистина се отказах от мрежовия маркетинг за около 2 седмици. След това реших, че няма да се отказвам, защото това бе моя единствен опит в правенето на големи пари. Посветих се на това да науча бизнеса и спечелих много пари - точно както всеки друг, който някога е постигнал големи неща в живота си. Решението, което прави някой в деня, в който се захваща с нещо или си купува наръчник, не е важното. Важното решение е това, което човек взема, когато осъзнае какво наистина ще му струва, за да успее. Ако Тайгър Удс можеше да излезе на голф игрището и да играе така добре със само няколко месеца практика Nike нямаше да му плащат по 100 мнл. долара да носи логото им. Тайгър е супер играч, защото се скъсва от работа. Мрежовият маркетинг не е по-различен.
Бизнесът (просто казано) е човек или компания, които правят живота на хората по-добър. Това, което трябва да научи човек, за да постигне успех в мрежовия маркетинг, са комуникативни способности. Комуникативните способности са точно като замаха при голфа – това е нещо, което научаваш, а не с което се раждаш.
Идеята, която имах когато ви помолих да си представите думата ‘провал’ в кавички бе, че хората не се провалят, а просто се отказват преди да са се сдобили с необходимите качества, за да направят дадено нещо. Това е! Така че, да се откажеш не е същото като да се провалиш. Така мисля аз.
Нека също така накратко отговоря на твърдението, че шансовете ви да направите големи пари чрез мрежовия маркетинг са нищожни или почти никакви. Съжалявам, че съм малко неуважителен към хората, които изказват подобно твърдение, но това твърдение е неуместно. Ако искам да вляза във форма, какви са шансовете ми да успея? Това също изглежда като малко неподходящ въпрос, нали? Защо? Защото шансовете нямат нищо общо с моето ставане от дивана и захвърлянето на чипса в боклука. Да се говори за шансове не е правилно, когато действието (представянето) ви може да промени резултата.
Ако хвърля зарче, тук няма никакво представяне, така че шансът да хвърля 3 е 1/6. Ако хвърля монета, също не е замесено представяне и шансовете са 50 на 50. Ако си купя лотариен билет, това също не предполага особено представяне (действие), ето защо шансът отново е от голямо значение. Но ако се опитам да вкарам една малка голф топка в дупка на голф игрището, тук вече е важно действието, моето представяне. Изграждането на собствен бизнес също е свързано с редица действия и да се говори за шанс е неуместно. Представянето е, винаги е било и винаги ще бъде базирано на знания и тренировки. Само по този начин всеки става по-добър в каквото и да е.
Синът ми зададе въпрос, на който бих се радвал да разбера вашия отговор. Той ме запита: "Татко, какви са шансовете ми да вляза в училищния отбор по голф?" Ако беше ваш син, как бихте му отговорили? Моят отговор бе: "Синко, шансът няма нищо общо с това. Твоето представяне и действия решават дали ще влезеш в тима или не, а не някакъв си шанс."
Всеки, който е постигнал нещо значимо в живота си, го е направил с правилното обучение и тренировки. Аз предлагам и вие да направите същото.
Тим Сейлс - мултимилионер чрез МЛМ бизнес
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Благодаря Ви за коментара :D