сряда, 26 януари 2011 г.

Защо богатите стават все по - богати, а бедните - по - бедни



Защо някои хора никога не забогатяват

Имам един приятел, който никога няма да забогатее. Той казва, че иска да изкарва повече пари, но ето как протича един типичен наш разговор:Аз: "Ако инвестираш в недвижима собственост, за 10-20 години имотите ти ще се изплатят. Тогава можеш да напуснеш омразната си работа и да ловиш риба по цял ден."Той: "Да бе! Къща или апартамент, които да давам по наем - и да се разправям с наематели, повреди, неплатени наеми? Не ставам за това."Аз: "Защо не почнеш допълнителна работа? Ако инвестираш спечелените пари, те ще се натрупат и ще ти носят дивиденти - така няма да е нужно да ходиш на работа всеки ден."Той: "Допълнителна работа? Как пък не! По-добре да си почивам и да гледам новия телевизор, дето го купих за децата. В края на деня и с една работа съм толкова изтощен, че едва се добирам до къщи. Пък и едва ли ще ми плащат кой знае колко. Защо да се трепя залудо? А ако акциите на борсата спаднат, ще загубя пари. Освен това, защо да чакам години? Искам да си поживея и да си почивам сега."Аз: "Защо не помислиш за вечерно училище? Можеш да се квалифицираш допълнително и да те повишат в работата. Така ще изкарваш допълнително пари, които можеш да инвестираш..."Той: "Вечерно училище? Ти майтапиш ли се? След като завърших гимназия се зарекох, че кракът ми повече няма да стъпи в училище!"Аз: "А защо не захванеш собствен бизнес в свободното си време? Отначало можеш да отделяш само по 2 часа на ден. Като го разработиш, можеш да инвестираш спечелените пари в пенсионен фонд…"Той: "Много е рисковано. Ами ако нямам клиенти или някой не ми плати? А колко време трябва да го разработвам? По-добре да получавам пари за всеки час, който съм изработил. Заслужавам си ги. Пък и не искам да се обременявам с наеми, служители и други проблеми."И така нататък в този дух. Каквото и да му предложа, все не е за него - даже ако единственото му задължение е да гледа телевизия по цял ден, той ще каже, че ще му се развалят очите.Такива хора никога няма да забогатеят. Те искат забогатяването да им падне от небето - гарантирано, без грижи, без работа, без риск, дори и без инвестиция от тяхна страна. Да им пожелаем късмет.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря Ви за коментара :D